top of page

KAUPAN KÄYTÄNTÖ

Koska me välitämme

Guggalla haluamme tarjota asiakkaillemme nautinnollisen ostokokemuksen. Siksi uskomme, että käytäntöjemme tulee olla reilua, selkeää ja läpinäkyvää. Alta löydät luettelon kaikista käytännöistämme. Jos et löydä etsimääsi tietoa - älä epäröi ottaa meihin yhteyttä jo tänään!

TILAUS JA TOIMITUSEHDOT

Tietoja käytännöstämme

YLEISTÄ

Gugga (y-tunnus: 3251818-9) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa. Toimitusehtomme ovat voimassa 30.09.2022 alkaen ja soveltuvat tilaamiseen verkkokaupassamme. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassaoleviin toimitusehtoihin.

 

TILAAMINEN JA SOPIMUS

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön valitsemallasi maksutavalla. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen voimassaoleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

TOIMITUS

Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut, jotka lisätään tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen tilauksesi hyväksymistä. Tilauksesi voit myös noutaa Guggan showroomilta Littoisista, jolloin ei tule toimituskuluja. Lähetämme sinulle sähköpostiviestin, kun pakettisi on noudettavissa ja samalla ilmoitamme milloin voit sen noutaa. Pyrimme käsittelemään tilaukset 1-4 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta ja toimittamaan PostNordin kautta asiakkaalle. Kampanjat, viikonloput sekä pyhät saattavat vaikuttaa toimitusaikoihin. Huomioithan, että joillakin tuotteilla voi olla erillinen toimitusaikataulu, joka voi olla pidempi kuin aiemmin mainittu lähetysaika. Jos näin on, tämä on erikseen mainittu kyseisen tuotteen kohdalla.

Toimitusvaihtoehdot
PostNord MyPack Collect, 6,90€, toimitetaan vastaanottajan lähellä sijaitsevaan noutopisteeseen. Lähetys on tavallisesti perillä noutopisteessä kotimaassa 1–2,  työpäivän kuluessa lähettämisestä. Toimitusajoissa on alueellisia eroja. Vastaanottaja saa tekstiviestinä, sähköpostitse tai mobiilisovelluksessa ilmoituksen, kun lähetys on noudettavissa. Paketteja säilytetään noutopisteissä vähintään 7 vuorokautta (säilytysajassa on maakohtaisia eroja). Saapumisilmoitus sisältää tiedon viimeisestä noutopäivästä. Huom! Noutamatta jääneistä paketeista veloitamme 16,90€!
PostNord MyPack Home, 16,90€ on kätevä ovelta ovelle -pakettipalvelu. Paketista tulee ilmoitus ja voit valita vaihtoehtoisista toimitustavoista ja -ajoista itselleen sopivimman. Saat ilmoituksen tekstiviestinä, sähköpostitse tai mobiilisovelluksessa ensimmäistä mahdollista toimitusajankohtaa edeltävänä päivänä. Samalla saat linkin sivulle, jossa voit valita eri toimitusvaihtoehtojen väliltä. Mobiilisovelluksen avulla voi seurata lähetyksen kulkua.

 

TUOTTEET JA TUOTEHINNAT

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin, joten tarkastathan hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen lain mukaisen arvonlisäveron, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

 

MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassamme kortillasi (luottokortti, pankkikortti tai Visa Electron), Klarnalla sekä Apple Pay:lla.

PALAUTUSKÄYTÄNTÖMME

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tilauksen vaihdosta tai palauttamisesta tulee ilmoittaa meille viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta palautus / reklamaatio lomakkeella tai sähköpostitse osoitteeseen palautukset@gugga.fi. Huomioithan, että emme hyväksy palautuksia, joista ei ole ilmoitettu meille ennakkoon sähköpostilla. Kun olet ilmoittanut meille palautuksesta/reklamaatiosta saat meiltä tarkemmat ohjeet palautuksesta/ tuotteen takaisin lähettämisestä. Noutamatta jääneistä paketeista veloitamme 16,90€, noutamatta jättäminen ei ole palautus!

 

Asiakaspalautuksen kulut 8,90€, jäävät asiakkaan maksettavaksi (ne vähennetään palautettavasta summasta). Näitä kuluja ei makseta takaisin palauttajalle. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi lähetyskuitilla. Huomioithan, että hygienia- (alusvaatteet, sukat yms.) ja tuoretuotteilla (kukilla) ei ole kuluttajasuojalain mukaista palautusoikeutta. Palauttaessasi tilauksesi tai osan tilauksestasi, liitä siihen mukaan (esim käsin kirjoietulla lapulla) nimesi, yhteystietosi, tilausnumero, palautuksen syy ja palautettavatat tuotteet. Palautettavan tuotteen on oltava täysin käyttämätön ja myyntikelpoinen sekä pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa. Myös alkuperäiset hintalaput ja mahdolliset tuoteselosteet tulee olla tuotteessa kiinni. Mikäli tuote on toimitettu sille kuuluvassa laatikossa tai rasiassa (esim. maljakkolaatikko), tulee laatikon/rasian olla palautettaessa siisti. Ethän tee merkintöjä tai liimaa postitustietoja suoraan tuotteen laatikkoon tai rasiaan. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, käytämme oikeuttamme periä arvonalennusta aina tuotteen täyteen hintaan saakka. Sama pätee, mikäli tuotteen laatikko/rasia on vahingoittunut. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolella alkuperäisen toimituksen mukaisesti tai vastaavalla tavalla, niin että tuotteet palautuvat ehjinä ja myyntikelpoisina. Emme ole vastuussa huolimattomasti pakattujen tuotteiden vahingoittumisesta palautustilanteessa. Asiakkaasta johtuvista virheistä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

 

Palautusten käsittelyaika on noin 10–15 arkipäivää. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys maksetaan alkuperäiselle maksutavalle. Palautamme rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti pankki- tai laskutilillesi. Luottokortilla tehtyjen tilausten palautukset ohjataan aina samalle kortille.

 

Lähetämme sinulle PostNordin palautus lomakkeen sähköpostitse, kun ilmoitat palautuksesta (sähköisellä palautuslomakkeella tai sähköpostitse). Tulosta palautuslomake ja kiinnitä se huolellisesti paketin päälle. Voit myös palauttaa tuotteen suoraan showroomille Littoisiin, jolloin vältät postituskulut. Halutessasi voit vaihtaa tuotteen toiseen, tee normaalisti asiakaspalautus ja sen jälkeen verkkokaupan kautta uusi tilaus.


ONGELMA- JA REKLAMAATIOTILANTEET

Kaikkien tuotteidemme kunto tarkistetaan ennen niiden toimittamista asiakkaalle. Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Mikäli havaitset tuotteessa vian, tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, ilmoitathan siitä viipymättä sähköpostitse osoitteeseen palautukset@gugga.fi. Pyydämme myös toimittamaan viallisesta tuotteesta selkeän valokuvan sähköpostin liitteenä. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ

Luota meihin tietojesi kanssa

Käsittelemme kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti ja sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme >>
 

ASIAKASPALVELU

Autamme sinua mielellämme tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse info@gugga.fi tai puhelimitse 0445025190 (ma-pe klo 10-14)

bottom of page